Ve dnech 18. a 21. října se uskutečnily odborné exkurze zaměřené na čtvrtou etapu rozsáhlé rekonstrukce Barrandovského mostu. Akce, pořádaná ve spolupráci s TSK a ČVUT, se zúčastnilo téměř třicet odborníků ze stavebního sektoru, sdružených pod Svazem podnikatelů ve stavebnictví. Účastníci exkurzí měli možnost na vlastní oči shlédnout unikátní technologické postupy, které jsou při rekonstrukci této významné dopravní tepny využívány. Zvláštní pozornost byla věnována demonstraci dobetonávky speciálním vysokopevnostním betonem […]
Dnes se na Barrandovském mostě pokládal speciální ultra vysokopevnostní beton (UHPC) do podloží budoucí vozovky. Tato vrstva se následně překryje litým asfaltem a poté se zhotoví finální vrstva tvořená asfaltobetonem. Jak důležitý je tento stavební materiál pro úspěšné završení rekonstrukce mostu? Na tuto otázku odpovídá náměstek ředitele TSK Josef Richtr: „Tato vyrovnávající, staticky spřahující vrstva, je za tímto účelem zcela klíčová. Původní konzole byla ve velmi špatném […]
V době dopravních omezení bude zřejmě rychlejší a spolehlivější využít k cestě přes most posílenou MHD.
Jak cestovat?Už je to více než 39 let, co Praha začala stavět klíčovou dopravní tepnu – Barrandovský most. Ten spojuje břehy Vltavy mezi Braníkem a Smíchovem pod Barrandovskými skalami. Mezi českými mosty je navíc rekordmanem, denně přes něj projede 144 tisíc aut a pražská doprava se bez něj neobejde.
Nyní přichází čas tuto dopravní tepnu opravit. Technický stav mostu se za desítky let zhoršil natolik, že to nelze odkládat. Každá stavba má svoji životnost a Barrandovský most, po kterém naše auta jezdí již 34 let, dosud neprošel kompletní rekonstrukcí. Jestli chceme přes most dál jezdit bezpečně, musíme se do toho pustit. Nechceme, aby v Praze nastala tragédie, kterou si pamatujeme z italského Janova.
Možná jste si ani nevšimli, ale první část oprav Barrandovského mostu proběhla už dříve. V roce 2021 jsme totiž zvládli opravy základů mostu pod hladinou Vltavy a pilířů. Nyní je na řadě rekonstrukce horní části, ale té už si všimne každý. Dočasně totiž omezí dopravu. Pojďme to společně zvládnout, je to důležité kvůli naší bezpečnosti.
Opravit musíme hlavně celou nosnou konstrukci a také předělat izolaci mostu, aby do něj už nezatékalo. Most dostane i zbrusu nová betonová svodidla, římsy, vyměníme povrch vozovky a pro pěší zrekonstruujeme chodníky. Začali jsme už v květnu 2022. Udělali jsme ale maximum pro to, aby auta mohla přes most jezdit i během oprav a aby se doprava zadrhla co nejméně.
let Barrandovského mostu
tisíc aut denně
dní pro letošní etapu
mil. Kč na rekonstrukci